Community managers Annabel en Corina
.jpg)
Dag na dag neemt Seasons De Trappenberg meer vorm aan. Terwijl er met zorg en aandacht aan uw appartement wordt gewerkt, bouwen Annabel en Corina al hard aan iets minstens zo belangrijks: de gemeenschap die er straks gaat wonen. Als community managers brengen ze niet alleen ervaring en enthousiasme mee, maar vooral een warme visie op samen leven. Wij spraken met beide vrouwen over hun persoonlijke verhaal, de ideeën voor uw toekomstige thuis en waarom deze bijzondere locatie hen zo aanspreekt.
Creativiteit en gastvrijheid verenigd
Achter elke gemeenschap staan mensen die er hun hart voor geven. Bij Seasons De Trappenberg zijn dat Annabel en Corina. Annabel studeerde aan de kunstacademie en werkt als ruimtelijk ontwerper. Ze vertelt: ‘In 2024 begon ik - naast mijn andere werk - bij Fuzer, die me introduceerde aan Seasons. Het raakte me dat je zo persoonlijk betrokken kunt zijn bij elke bewoner. Daarnaast waardeer ik de ruimte voor creativiteit, in de dingen die je bedenkt en organiseert.’ Ze startte als community manager bij Aan ‘t IJ in Amsterdam-Noord. Na een aantal maanden opende de eerste Seasons-locatie De Oude Tempel in Soesterberg waar zij aan de slag ging en in 2025 hielp ze bij de start van Seasons The Sphinx in Amsterdam. Deze ervaring zet Annabel nu in voor De Trappenberg.
Corina brengt een compleet andere, maar even waardevolle achtergrond mee: zeventien jaar runde ze samen met haar man een gastenverblijf in de Belgische Ardennen. ‘Van het ontbijt verzorgen tot creatieve workshops organiseren, ik heb het al die jaren met liefde gedaan’, legt ze enthousiast uit. Vier jaar geleden verkocht Corina het bedrijf en keerde het stel terug naar Nederland. ‘Sindsdien deed ik van alles en nog wat, tot ik via via deze functie kreeg getipt. En dat bleek een gouden tip!’
Samen sterk voor de gemeenschap
Annabel en Corina vormen een sterk team voor Seasons De Trappenberg. ‘Corina is zestien uur per week als community manager aanwezig en ik acht uur’, legt Annabel uit. ‘We zijn nu nog met z’n tweeën. Als ook het Zuidcluster straks is opgeleverd en het aantal bewoners toeneemt, breiden we onze aanwezigheid uit.’ De dagen zijn gevarieerd, maar altijd volledig gericht op de bewoners. ‘Samen met de huismeester verdelen we onze tijd die we bij Seasons De Trappenberg aanwezig zijn, zodat er bijna elke dag iemand van ons is.’ Annabel vult aan: ‘Bewoners van andere Seasons-locaties ervaren de laagdrempeligheid in contact zoeken als heel positief. Het geeft hen rust en vertrouwen dat er altijd iemand is, een gezicht en een persoon die ze kunnen aanspreken.’ Of dat nu is om een praatje te maken of vragen te stellen.
Van fietsclub tot tuinierdag
Als bewoner bepaalt u mee over de huiskamer en activiteiten, en dat is precies wat Annabel en Corina zo waarderen aan hun werk. ‘Mensen komen met prachtige ideeën’, vertellen ze, ‘en die initiatieven nemen we waar mogelijk mee in de plannen.’ Corina vult aan: ‘Een fietsclub, samen koken en eten, tuinieren, wandelen, bridgen, biljarten: de activiteiten lopen uiteen, maar allemaal brengen ze bewoners samen. Die veelzijdigheid maakt het zo boeiend.’ De ervaring leert dat flexibiliteit essentieel is. ‘Je kunt wel een schaakspel neerzetten of een jeu-de-boules-set geven, maar als er niemand is die dat wil doen dan heeft dat weinig betekenis’, grapt Annabel. ‘Daarom creëren we ruimte om dit samen met bewoners in te vullen.’
%20(3).png)
Een helpende hand
De communicatie met bewoners verloopt zowel digitaal als persoonlijk. ‘Sinds 1 september 2025 is onze bewonersapp voor Seasons De Trappenberg live’, vertelt Annabel. U ontvangt hiervoor een uitnodiging zodra u uw huurovereenkomst heeft ondertekend. ‘In de app delen we van alles over de buurt, de activiteiten, werkzaamheden en algemene informatie over de woningen.’ Voor wie het lastig vindt in de app te navigeren, is de hulpochtend in het leven geroepen. Tijdens deze bijeenkomst krijgt u persoonlijke begeleiding en uitleg over alle functionaliteiten. ‘We nemen graag alle tijd om vragen te beantwoorden. Vaak komen bewoners er zelf wel uit, maar we vinden het belangrijk om waar nodig een helpende hand te bieden’, sluit Annabel af.
Groen en bijzonder
Wat maakt Seasons De Trappenberg volgens de dames zo speciaal? ‘Ik vind de omgeving prachtig’, zegt Annabel vol overtuiging. ‘Het terrein ligt echt tussen de heide en aan de andere kant de bossen. Dat is uniek.’ Ook de schaal van het project spreekt aan. ‘Het is een stuk groter dan andere Seasons-locaties. Daarom wordt de gezamenlijke huiskamer een stuk uitgebreider, wat letterlijk meer ruimte creëert voor ontmoeting’, vervolgt Annabel. Corina benadrukt de sociale waarde: ‘Het concept met echte focus op de community vind ik zo goed. Het stimuleert mensen om met elkaar in contact te komen, met elkaar te wonen en te leven. Niet individualistisch, maar samen. Dat is volgens mij juist zo belangrijk.’
Kom langs in het theehuis
Bent u nieuwsgierig naar het leven in en om uw toekomstige thuis? Annabel en Corina maken graag kennis met u om meer te vertellen of vragen te beantwoorden. U bent voorlopig elke dinsdagochtend tussen 9.30 en 11.30 uur van harte welkom in het houten theehuis, aan de linkerkant van de Oud Blaricummerweg als u vanaf de Crailoseweg komt. Wanneer het Hoofdgebouw en de gemeenschappelijke ruimte klaar zijn voor gebruik, verplaatsen de dames hiernaartoe. Heeft u al een huurovereenkomst? Dan kunt u via de bewonersapp direct contact met hen opnemen. ‘We kunnen niet wachten tot Seasons De Trappenberg straks af is. Dat we alle bewoners ontmoeten en samen bouwen aan een echte gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt’, sluiten Annabel en Corina af.
Andere berichten
.jpg)
Samen wonen, samen leven

Midden in het groen
